1. Kontakt NOVASOL eller bliv kontaktet

Går du med konkrete overvejelser om at udleje dit sommerhus, så er første skridt en telefonsamtale, hvor vi hører lidt om dit sommerhus og hvad dine ønsker til sommerhusudlejning er.

I løbet af denne samtale får du også booket et møde med din lokale ejerrådgiver.

Vi klarer det meste, og du er i gang med det samme

1

Kontrakt

Vi bliver enige om lejeprisen og underskriver kontrakten

2

Husejer-login

Du møder dit lokale serviceteam og modtager dit husejer-login

3

Præsentation

Vi fotograferer dit hus og forfatter en sælgende tekst

4

Booking

Dit sommerhus er nu online og kan bookes af glade feriegæster

2. Uforpligtende møde med din lokale ejerrådgiver

Næste skridt i processen er et møde med din lokale ejerrådgiver, som kan give dig en præcis udlejningsvurdering, herunder hvor meget du kan forvente at tjene på at udleje dit sommerhus og hvordan du selv kan være med til at gøre dit sommerhus endnu mere attraktivt for dine gæster.

Vi kommer nærmere ind på, hvad du forventer af af din udlejning, hvad der betyder noget for dig og hvordan vi sammen kan få det optimale ud af dit sommerhus.

Her vil du også blive præsenteret for et udkast til en kontrakt som vi sammen skræddersyer med de koncepter, du har lyst til at tilbyde dine kommende gæster. Det kan fx være Dynamiske priser, fleksibel ankomst, miniferie og lignende.

Det har altsammen indflydelse på dine indtjeningsmuligheder. Vi ved af erfaring, at vores gæster i høj grad efterspørger fleksibilitet.

3. Kontrakten udfærdiges og underskrives

Såfremt du er klar til at vælge NOVASOL som udlejningspartner, så bliver kontrakten tilpasset med dine valgte koncepter og tilvalg.

De overordnede linjer i kontrakten ligger faste men vi bestræber os på at være så fleksible som overhovedet muligt, så vi sammen skræddersyer en aftale, der passer lige netop til dine behov og ønsker.

Du bestemmer eksempelvis selv, om du vil have dynamiske priser på dit sommerhus og om du vil leje det ud i korte perioder eller hele uger.

4. Vi markedsfører dit sommerhus

Vi samarbejder med vores partnere for at sikre dig maksimal eksponering af dit hus. Det er styrken ved at være en del af NOVASOL-familien.

Derudover tæller vores marketingapparat bl.a. online og offline annoncering, tv-spots, sociale medier og email-marketing.

Så snart kontrakten er underskrevet, begynder vi at markedsføre dit sommerhus i vores globale netværk. Første skridt er, at en af vores fotografer kommer og tager billeder af dit sommerhus, så det kan vise sig frem fra sin allerbedste side.

Dernæst sørger vores dygtige hold af specialiserede tekstforfattere for at skrive en inspirerende huspræsentation, der sammen med den visuelle side giver det bedst mulige udgangspunkt for at leje dit sommerhus ud til vores internationale publikum via en af vores mange markedsføringskanaler. 

5. Dit sommerhus er online

Allerede dagen efter er dit sommerhus online og klar til udlejning på novasol.dk og vores partnersider.

Du kan holde øje med dine bookinger, styre din kalender, tilgå nøgletal og vigtige dokumenter via dit personlige husejer-login. Her kan du følge med i din udlejning og altid have det forkromede overblik over hele processen.

6. Dit sommerhus bliver booket

Det er også på din personlige husejerside, du kan følge med i hvornår dine gæster ankommer,og om de har bestilt ekstra serviceydelser som eksempelvis rengøring. Her har du også mulighed for at sende dine gæster ekstra information om dit sommerhus eller lokalområdet. 

Det er også vigtigt, at du er opmærksom på, at alt i sommerhuset er som det skal være inden dine gæster ankommer. Bor du ikke selv i nærheden af dit sommerhus, er vi gerne behjælpelige med at sørge for dit hus imellem udlejninger. Vi arbejder sammen med lokale partnere over hele landet, der gerne sørger for alt det praktiske.

7. Dine gæster rejser

Når dine gæster er checket ud, er det vigtigt, at dit sommerhus er pænt og rent inden de næste checker ind. Her skal du være opmærksom på, om dine gæster har tilkøbt slutrengøring eller selv har gjort rent. Når du har gjort det, er du klar til næste booking. 

Du er selvfølgelig velkommen til at kontakte din lokale ejerrådgiver både før, under og efter en booking i tilfælde af tvivlsspørgsmål. Skulle uheldet være ude og inventar gå i stykker, så hjælper vi dig selvfølgelig også.

Spørgsmål? Find svaret her